mandag 30. mars 2009

En god måte å lære språk på!

Jeg har skriveprøve i fransk i morra. Jeg har forbredt en liten tekst som jeg kan bruke, gått igjennom gramatikken min og repetert alle ordene jeg skal kunne til imorra. Likevel, føler jeg meg uklar for morradagen. Hva gjør man da?
Jo, det er da man tyr til YouTube. Jeg fant noen Youtube-videoer av kjente Disney-sanger på fransk. Og overraskende nok har jeg lært en haug med franske ord. Mange av de sangene kunne jeg helt utenatt, og da var det også mye lettere å skjønne oversettelsen.

Uansett om du har spansk, fransk, tysk eller lærer et annet språk, anbefaler jeg det!

Nede finner du noen kjente Disney-sanger på fransk. Apprécier!









3 kommentarer:

Foggy the frog sa...

hey! det var jo min ide joo!! må få litt kreditt her syns jeg?! :P :P haha

Priya Prasath sa...

Å OMG! :O :O
Jeg skrev innlegget dager etterpå, og glemte det helt av! SORRY!! =( =(

Btw, til alle dere, det var Theas ide!!

Foggy the frog sa...

hihihihihi XD takk takk