tirsdag 24. mars 2009

Reklameprosjekt

Vi har nylig hatt reklameprosjekt på skolen der vi skulle lage en informasjonsvideo om skolen der målgruppen skulle være de potensielle nye elevene. Jeg, Vetle, Pernille, Kristiane og Dag  var på gruppe og hadde en fin idé om hvordan vi skulle løse dette.

Vi møtte på flere promblemer som tidsbegrensning, mangel på et ordentlig videokamera og redigeringsprogrammer som svikta helt. Men vi greide oppgaven veldig bra, og jeg fikk mye ut av de ukene vi jobbet med det. Jeg lærte mye om lys og kamera, og nærte nye ting om min egen kamera. Jeg skulle ønske at jeg hadde mer tid til å jobbe sammen med gruppa etter skoletid  med prosjektet, men vi måtte greie oss med den tida vi hadde.

Vi bestemte oss for å lage en ren informasjonsfilm slik at vi ikke glemmer å oppfylle kravene i oppgaven og det var mest hensiktsmessig med tanke på tida vi hadde. Kreativitet er ikke prioritert når man har dårlig tid, men jeg synes vi greide å få en fin balanse uansett.

Jeg synes de fleste andre gruppene taklet oppgavene bra også. Det var naturligvis noen grupper som skilte seg mer ut enn andre, og gruppene som skilte seg særegent ut var gruppe 4 og gruppe 6. Gruppe 4 hadde løst oppgaven på en humoristisk måte og jeg holdt på å le meg i hjel av “partyheisen”, men gruppe 6 skilte seg desidert best ut da de hadde den beste og mest oversiktelig informasjonsfilmen.

Ingen kommentarer: