fredag 6. mars 2009

Ukas ord: Nudge

“Nudge” fra engelsk betyr å dytte til eller  lite dytt.

Jeg syntes den engelske ordboka Thefreedictionary hadde en bedre forklaring på dette ordet som jeg ofter bruker i msn-sammenheng.

1. To push against gently, especially in order to gain attention or give a signal.

2.To annoy persistently; pester.

De eneste gangene jeg bruker ordet er da jeg ikke får kontakt med image en person på msn og trykker på “nudge”-knappen for å få liv i dem. Da rister hele skjermen til personen i noen sekunder. Som oftest blir vedkommende litt sur for det var visst en grunn til at personen ikke svarte…Oops…

Men en ting jeg ofte har lurt på. Ville jeg ha vært like irriterende face to face? Ville jeg ha tatt meg friheten til å dytte til sidemannen min hver 10.sekund til han/hun svarte? Hva er det med msn som får folk til å oppføre seg annerledes enn det de ville ha gjort ellers?

Men svarer på spørsmålet mitt er nok ja. Jeg tror nok jeg ville ha vært like irriterende face to face =P

1 kommentar:

Olve Hagen Wold sa...

Priya, du er den eneste personen jeg kjenner som regelmessig nudger folk.