onsdag 8. oktober 2008

Norskfaget



Jeg har aldri blogget før, men har alltid syntes at det høres interessant ut. Selv om jeg er litt skeptisk til hvor skolerelatert bloggingen vår kommer til å være, tror jeg det blir spennende å jobbe med noe nytt.

Norskfaget på skolen er det mange tanker om rundt omkring, og jeg kan finne meg selv i den kategorien blant fornøyde ungdom. Balansen mellom det muntlige og skriftlige, og literaturen og IKT-bruk er bra(i hvertfall på min skole), noe gir faget et nytt aspekt den ikke hadde før på ungdomsskolen. Naturligvis, blir faget morsomme og man får mer læringsvilje.

For å forbedre det skriftlige språket mitt tror jeg at jeg skal lese flere faglige tekster og utvide ordforrådet mitt. Lange ord er fete! Og selvfølgelig prøve å unngå småfeil og artikkelfeil...

 

Ingen kommentarer: